Яел Тайг

Интро, което описва практиката ти и няколко ключови проекти.

Завърших НХА през май 2019 г. със специалност "Книга, илюстрация и печатна графика". Сега уча магистратура към катедра "Сценография", защото работата с пространство ми е много интересна. През есента огранизирахме един хепънинг в "ONE Gallery", с две чудни сценографки- Ада Паунова и Михаела Михайлова. А след това изложих серията си от софийски градски пейзажи във "Fox book cafe". Работя на свободна практика, като правя визии за печатни медии. Едно от последните неща беше театрален плакат за спектакъла "Орото ламя е". И живот и здраве, "след второ нареждане" се очаква нещо ново и доста вълнуващо, което нямам търпение да стане факт. 

През прозореца
През прозореца

Какво те прави различен?

Ако някой може да отговори на този въпрос, то това със сигурност не съм аз.

Какво казва творчеството ти?

Когато работя по нещо конкретно, което има определено послание към дадена аудитория (тип детска книжка или плакат) и създавам тази визуална комуникация, тогава съм доста конкретна. Но понякога рисувам за себе си, защото имам такава потребност и създавам свой свят на лист хартия, който понякога споделям онлайн, а друг път- не. И ако тези неща казват нещо на някого, това би било чудесно.

Разтвор от арт-книга
Разтвор от арт-книга
Илюстрация по „Хвърчащият куфар” на Ханс Кристиан Андерсен
Илюстрация по „Хвърчащият куфар” на Ханс Кристиан Андерсен

Как преминава един ден в живота на Яел?

По принцип ставам, пия чай, ям... обикновено нещо много тестено и вкусно. Сядам в някое от любимите ми кафенета /или както казват приятелите ми "в офиса"/ и работя по това, което е на дневен ред. Посещавам учебни или работни срещи. И ако някое приятелче е наоколо, хапваме заедно.

А сега: ставам, пия чай, ям, работя, гледам сериали и експериментирам в кухнята: оказа се, че правя убийствена гъбена супа и много лош ориз...

Какви са предизвикателствата пред градското изкуство? Как се справяш с тях?

Лятото ми беше много приятно да правя абстрактни пейзажи в различни градове. Вследствие на това, направих серия от рисунки на софийски панелни блокове. Единственото предизвикателство, за което се сещам, е начинът да се изобрази даден град. Възможностите и гледните точки са толкова много, че може да е трудно да се обединят в цялостна визия.