Адриана Герасимова,
addminimal

Адриана Герасимова
addminimal

Интро, което описва практиката ти и няколко ключови проекти.

Като криейтив директор на малко, независимо студио, работата ми е да търся точното изразно средство за всеки един проект. Харесвам класическите форми на изкуство, но истински се забавлявам с експериментите. През годините работата на студиото еволюира от статика (фотография) до видео и анимация. Работим в областта на визуалната концепция без да си поставяме предварително ограничения. Достатъчно ограничения идват с чуждите очаквания. Опитваме се да обслужваме вътрешния си глас и посланието. Без него всяка силна визия се обезсмисля и става самоцел. Ключови проекти са: „Crossroads“- проект, отразяващ по съвременен начин езическите ни ритуали. Щастлива съм, че от екипа на Adobe забелязаха проекта. Имах покана да го включат в тяхната Сreative Сloud кампания. Холандия също го приюти под различни форми. “Yin & Yang”- красиво видео за дуалността, празнотата и търсенето за всеки от нас. Имахме шанс да използваме безвъзмездно предоставена музика от независимия музикант и продуцент Moby. „Дара и първият полет“- книга на екологична тематика, за деца и техните родители. Проектът е в процес на работа. Мечтая да го издадем независимо, на два езика, финансиран изцяло от crowdfunding. „ENdangerED Species”- комерсиален проект за бранд в ОАЕ, където имах свободата да изразя своята гледна точка по глобални теми, в ролята си на криейтив директор.

Кутията
Кутията

Какво те прави различен?

Погледът на всеки един над битието е различен. Предполагам това определя и мен като „мен“, част от цялото.

Какво казва творчеството ти?

Стремя се да бъда колкото се може по-обективна, без да губя именно това „мен“. В различните периоди са ме задвижвали различни теми, но целта, дори подсъзнателно, е била да изкарам една различна гледна точка към света. Невидимото е интригуващото.

Дара и първият полет
Дара и първият полет
Ин и Ян
Ин и Ян

Как преминава един ден в живота на addminimal?

Какво ме заземява, може би е по-правилният въпрос. Това са детето, кучето, цветята ми. Иначе, денят ми все повече минава в главоблъсканица със себе си как бихме могли да помогнем на ситуацията, в състезание с времето. Старая се преди всичко да съхраня човека в себе си, да не се претопя в цялото, да запазя бунта. Той е динамото на независимото мнение.

Какви са предизвикателствата пред градското изкуство? Как се справяш с тях?

Градското изкуство за мен е Banksy, а той както знаем обича да пародира галерийните рамки и процедури. Всъщност street art-a се заражда с идеята за контракултура, макар да е все по-търсен, за да пълни изморените изложбени зали. И факта, че въобще изкуството е детронирано от пиедестала си и излиза все повече от ролята си на шут, или придворен лакей е прекрасно. Всъщност, в ролята на придворният лакей сега са големите рекламни агенции, така че то може да си отдъхне. Изкуството е достъпно за всеки лаик. И тук е ключовата роля на артиста, да комуникира идеите си на разбираемо, но достатъчно високо ниво. Днешният модел на човешки доминантен свят е брутален. Това налага морална позиция и избор у всеки един, така че артистът вече е на улицата. Преживява, пресъздава, води промяната. Изкуството винаги първо е било камбаната на различието, защото обикновено го случват по-сензитивни хора, а предимството му е, че работи на подсъзнателно ниво при всички. По тази причина, то често е използвано пропагандно. Затова независимото статукво на артиста е безценно.